Stukanie przy wytrącaniu prędkości i niestabilność silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koja86
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 3178

    #26
    djczas, i tu się z Tobą zgadzam w 100% tylko przy takiej teorii po co wymieniamy rozrząd po 90 a nie po 50 tyś.? Paski rolki
    Stachu ktoś kiedyś doświadczalnie to przetestował i uważam że skoro aso twierdzi co 2 wymiana rozrządu pompa to niech tak zostanie.
    Takie zwykłe Ambiente

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      koja86, Zauwaz ze w silnikach PD ASO mowi, ze wymieniac zawsze przy zmianie rozrzadu, a w PD jest dodatkowo o jedna rolke mniej, tak wiec watpie, ze jesli u nas jest jedna wiecej to ona na tyle neutralizuje obciazenie na pompie wody.


      Z drugiej strony, po co wymieniac filtry i oleje, przeciez tez mozna zaoszczedzic i wymieniac co 50kkm bo Opel mowi, ze tak mozna :lol: W miedzyczasie dolewa jakies 4l oleju do kazdego silnika i wychodzi tak, jakby przezyl wymiane :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • lutos
        Classic
        • 2006
        • 11

        #28
        Pisałem już że mam silnik 1,8 20V Turbo, a więc .....
        Lutos

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #29
          Maicroft, na pompie mam 130 tys. i gites na pewno dożyje do 180tys. pewne a jak ktoś chce to niech wymienia pompa na początku zaczyna cieknąć a jak siada to ją słychać czyż nie mam racji ? Maicroft, w sierze 1,8td pierwszą pompę wymieniłem dopiero po 400tys. wiec ...........wnioski nasówają się same czyż nieMaicroft, :idea: :?: :?: :?: :?:
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • pwgajda
            Drive
            • 2005
            • 90

            #30
            Kolego koja86, mam silnik taki,jaki Ty, tak więc według instrukcji (i według ASO też) rozrząd powinienem wymienić przy 150kkm, a pompę wody przy drugiej wymianie rozrządu, czyli przy 300kkm!?...Jeżeli kogoś nie stać na 150-200zł więcej przy wymianie rozrządu, to życzę mu powodzenia przy ewentualnej awarii na trasie. Ja głównie jeżdże za granicę i dlatego wolę wymienić rozrząd(i nie przy 150kkm) od razu z pompą wody. Koszt jej wymiany, w porównaniu do możliwości jej późniejszego uszkodzenia i kosztów naprawy jest niewielki...Z doświadczenia wiem, że z pompami jest różnie - niektóre wytrzymają 200kkm inne 100kkm, dlatego dla świętego spokoju nie warto na nich oszczędzać.

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #31
              koja86, we wcześniejszych instrukcjach serwisowych SAP dawał wytyczne że wymiana rozrządu w 1.8t co 180tys ale żadne auto które znam nie dotrwało do tej wymiany własnie z powodu pompy

              Komentarz

              • lutos
                Classic
                • 2006
                • 11

                #32
                Panowie rozwodzicie się na temta rozrządu, ale czy to jest jedyna możliwa przyczyna takich zachowań mojej OI?!
                Lutos

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #33
                  pwgajda, rozrząd raczej po90tysiakach się wymienia i ASO tak mi wymieniło ale po 150 tysiakach??? pierwszy raz słyszę :evil: pwgajda, sprawdź tą instrukcję serisową coś mi tu nie pasi jakbyś powiedział co 120 to uwierzę ale w to 150tys.?
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • mad_mark
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 413

                    #34
                    w inym watku bylo takze napisane o pierscieniach centrujacych na kolach i srubach stozkowych do alufelg. wypada to sprawdzic.

                    Komentarz

                    • pwgajda
                      Drive
                      • 2005
                      • 90

                      #35
                      Zamieszczone przez koja86
                      pwgajda, rozrząd raczej po90tysiakach się wymienia i ASO tak mi wymieniło ale po 150 tysiakach??? pierwszy raz słyszę pwgajda, sprawdź tą instrukcję serisową coś mi tu nie pasi jakbyś powiedział co 120 to uwierzę ale w to 150tys.?
                      Sprawdzalem juz kiedys na spocie - kolega Arti23 (Octavia 2001 AGR) miał u siebie w instrukcji wymiana co 90kkm, u mnie jest co 150kkm a co 120tys PD. Jak orientowałem się w cenach wymiany rozrządu i jeździłem po ASO w Szczecinie, to zawsze pytali się w silnik, rok produkcji, przebieg i po usłyszeniu, że auto ma przejechane około 100kkm ze zdzwinieniem pytali po co ja chcę wymieniąc rozrząd, jak u mnie się go robi przy 150kkm

                      [ Dodano: Nie 29 Kwi, 07 15:36 ]
                      Acha, moja Octavia to 2004 rok, instrukcja drukowana w 2003

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        koja86, A widziales jak zasilana byla pompa w Sierrze, bo to ten sam silnik jak mnie pamiec nie myli co w Escorcie?? Tam to sobie mozesz zmienic w kazdej chwili, bo pompa wody jest na pasku klinowym, a nie na rozrzadzie

                        Do tego jak Sierra jezdzila, to auto sie toczylo a nie jezdzilo, wiec tam nie mialo sie co psuc. A temat mam dobrze obeznany z uwagi na to, ze w rodzinie ktora generalnie pracuje z Fordem taka Sierra zjezdzila duzo ponad 0,5 miliona i Escorty taki 1.8D i TD tez swoje najezdzily
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • koja86
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 3178

                          #37
                          Maicroft, z dostępem masz rację pod maskę szło zanurkować w butach a paski były dwa jeden do rozrządu a drugi do pompy wtryskowej ale z klinowego pompa raczej nie była brana bo jak spaliłem diody na alternatorze to w oświęcimiu zdjąłem pasek klinowy i dojechałem do domu więc raczej nie choć nie pamiętam czy przypadkiem nie było dwóch?

                          Wracając do tematu powyżej ASO wymieniło mi rozrząd w mojej ASV z 2003 roku przy przebiegu 90tys. i zdecydowanie powiedzieli ,że przy następnej wymianie rozrządu nalezy zmienić pompę ...nie wyssałem tego z palca ASO WELM można sprawdzić.
                          Na dzień dzisiejszy mam 139tys.
                          Takie zwykłe Ambiente

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            koja86, Ja im wierze, mi tez mowili ze oleju jest dosc w silniku po zmianie, a bylo zawsze przelane :twisted: Twierdze ze te 150zl to nie jest majatek, jesli ktos autem codziennie jezdzi i nie drutuje wszystkiego w stodole. Ale jak to mówimy nie mój cyrk i nie moje małpki
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • rafi22
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 666
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #39
                              Ja jeszcze w sprawie wytycznych SAP dotyczacych wymiany rozrządu - w mojej książce jest napisane: kontrola rozrządu przy 90 tyś., wymiana przy 180 tyś. No ale ja w ogóle jakiś dziwny samochód bo np. obsługa serwisowa u mnie jest w trybie QG1.

                              Komentarz

                              Pracuję...